Millet İttifakının halen adayını belirleyemediğini ve birçok konuda anlamayacak olan ittifakın dağılacağını iddia eden AK parti Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Özhaseki, 6’lı masa ile ilgili şu açıklamalarda bulundu;
“6’lı masa 7’li masa. Bir senedir adaylık konuşuluyor. Hiç kimseyi kandırmasınlar. Anlaşamadık deseler dürüst tavırdır. Kendi aramızda tartışıyoruz ama anlaşamadık deseler sorun yok. Saygı duyarım. Ama hiç konuşmuyoruz buraya sıra gelmedi. Prensip konuşuyoruz. Ne buldunuz prensip olarak. Düşünmüşler düşünmüşler, güçlendirilmiş parlamenter sistemi bulmuşlar. Şöyle anlıyorum; 7’li koalisyon. Çünkü o söyledikleri parti (HDP) bizi yok sayamazsınız, bak biz olamasak Ankara, İstanbul’u alamazdınız. Bizi yok sayarak bir yere gidemezsiniz, yoksa aday gösteririz diyor. Bunların bütün hesapları da o partiyi buraya dahil etmek değil mi? Ama kimse çakmasın, anlamasın diye düşünüyorlar. 6’lı masadaki partilere bakıyorsunuz, diğerini de katarsanız, 7’sinin yetişme tarzı, dünyaya bakışı, dünya görüşleri, siyaset tarzları, ekonomiye bakışları, sosyal olaylara bakışları aynı mı? Değil. Aralarında daha birçok konu açılmadı. İstanbul sözleşmesi hakkında ne düşünüyorsunuz deyin. Konunun biri bu. Saadet Partisi bir şey, CHP bir şey diyecek. Suriye, Libya meselesini sorun savunmayı sanayiyi sorun HDP ne diyecek ona bakın.
Pazarlığı artırmak için söylenen sözlerdir HDP’nin aday çıkarma söylemi. Beni yok saymayın. Ben olmadan seçilemezsiniz gözüme bakın. Benimle iyi geçinin itip, kalkmayın öyle bir şey değilim diyor. Suriyeliler meselesine bakın. Davutoğlu ne diyor. İyi Parti ne diyor. Buradan müthiş demokrat çıkar diyebilirsiniz. Aynı fikri taşıyan partilerin kurduğu koalisyonda bile sıkıntılar yaşandı ve 3-4 ay sonra koalisyonlar bozuldu. Millet İttifakı, süslü bir kelam olarak sundukları Güçlendirilmiş Parlementer Sistem adı altında milletimize 7 Partili Cumhurbaşkanlığı Sistemi ve koalisyon teklif ediyorlar. Bu sistemden ancak kriz ve kaos çıkar.”
