EYT’LİLER AKIN ETTİ

Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) yasalaşarak yaşa takılan EYT’lilerin bu mağduriyeti ortadan kaldırıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla kanun yasalaşmasıyla birlikte EYT’liler Sosyal Güvenlik Kurumları müdürlüklerine akın etti. Uzun kuyruklar oluşturdu. Hatta kuyruklar yaşanan tartışmalar nedeniyle bazı kentlerde polis olaylara müdahale etti. EYT’liler müracaatta yaşadıkları sıkıntıdan dolayı isyan ediyor.

BİR SAATTE BİTİYOR

SGK Kayseri İl Müdürlüğü, yasa öncesinde EYT’lilerle ilgili olası bir müracaatta uzun kuyruklar oluşmaması, vatandaşın sırada beklememesi için yaptığı çalışmanın meyvesi alındı. Her kentte il müdürlüklerinin önünde mesai bitimine kadar uzun kuyruklar oluşurken Kayseri SGK’da durum farklı. Sabah mesai saatinde il müdürlüğü önüne gelen 500 kişi, bir saat içerisinde müracaatını yaptı ve il müdürlüğü önünde kuyruk sona erdi.

2 GÜNDE 15 BİN MÜRACAAT

SKG Kayseri İl Müdürü Hacı Ali Hasgül’ün kurum personeli ile birlikte müracaatların başladığı günden itibaren vatandaşın başvurularının hemen alınması, işlemlerinin sisteme girilmesi gibi süreci tamamlama adına geçen hafta cuma ve hafta başı pazartesi günü gece yarısına kadar mesai yaptıkları öğrenildi. 40 bin civarında EYT’linin başvurması beklenen Kayseri’de iki günlük süreçte başvuru yapanların sayısı 15 bini geçti.

3.5 MİLYON İNSANA HİZMET

SGK Kayseri İl Müdürlüğü, yaşanan Kahramanmaraş merkez üssü iki ayrı deprem sonrasında hizmet veremez duruma gelen Kahramanmaraş ve Adıyaman SGK’nın bütün işlemlerini ve hizmetlerini depremzedelere veriyor. 1 milyon 500 nüfuslu Kayseri’ye hizmet veren SGK İl Müdürlüğü, Maraş ve Adıyaman ile birlikte şuan İzmir nüfusu kadar sayıya ulaşarak, 3 milyon 400 bin vatandaşa hizmet sunuyor.

ANINDA EMEKLİLİK

Deprem bölgesi Kahramanmaraş ve Adıyaman illerinden İl Müdürlüğüne, SGK ile ilgili işlemler için yapılan başvurulara anında yanıt veriliyor. Şuana kadar depremzede binin üzerinde insan SGK Kayseri İl müdürlüğüne başvurdu ve emekli oldu. Depremzedelere öncelik tanınan kurumda, emeklilik için başvuru yapan depremzede, daha kurumdan çıkmadan emekli oluyor ve ertesi gün ilk maaşını alıyor. Yine depremzedelerin SGK ile ilgili bütün işlemleri aynı gün sonuçlandırılıyor.

GENEL MERKEZDEN TEŞEKKÜR

Sosyal Güvenlik Kurumu genel merkezi SGK Kayseri İl Müdürlüğüne teşekkür ettiği öğrenildi. Kayseri ile birlikte Kahramanmaraş, Adıyaman illerini kapsayan ve şuan itibarıyla 3 milyon 400 bin insana hizmet veren SGK Kayseri İl Müdürlüğü önünde EYT başvuru kuyruğu olmaması genel merkezin dikkatini çekti. Türkiye genelinde il müdürlüklerinde akşam saatlerine kadar uzun kuyruklar yaşanırken Kayseri’de hızlı alınan müracaatlar nedeniyle kuyrukların oluşmaması ve devam etmemesinden dolayı genel merkezin SGK Kayseri İl Müdürlüğü personeline teşekkür ettiği belirtildi.

EYT’LİLER MEMNUN VE ŞAŞKIN

Sabah mesai öncesinde kurum giriş kapısında kuyruk oluşturan EYT’liler, müracaatları ile ilgili işlemlerin akşam saatlerine kadar uzayacağı endişesi ile geldiklerini ifade ederek, “Sabah geldik uzun kuyruk var. Günümüz burada kuyrukta geçecek diye bekliyorduk. Saat 08.30’da içeri alındık. 09.830’da müracaatımızı yaptık. O uzun kuyruk bir saat içerisinde yok oldu. Bitti. Şaşırdık. Saatlerce bekleyeceğimizi düşünürken işlemlerimizi bir saatte bitirip gidiyoruz. Teşekkür ederiz” dediler.