Melikgazi Belediye Başkanı Mustafa Palancıoğlu, Melikgazi Belediyesi ile Erciyes Üniversitesi iş birliğinde yürütülen KAY-SAT projesine ilişkin açıklamalarda bulundu. Projenin yalnızca bir uydu geliştirme çalışması olmadığını belirten Palancıoğlu, bunun aynı zamanda Türkiye'nin uzay teknolojileri alanındaki bilgi birikimine katkı sağlayacak önemli bir Ar-Ge hamlesi olduğunu ifade etti. İklim değişikliğinin etkilerinin her geçen gün daha fazla hissedildiğini belirten Palancıoğlu, "Son yıllarda iklim değişikliğiyle birlikte çok fazla beklenmedik, ani hava değişiklikleri yaşanıyor. Fırtınalar çıkıyor, yoğun yağışlar ve seller meydana geliyor. Dolayısıyla bu konuda yurt dışındaki uydu verilerine bağlı olarak ülkemizde kararlar veriyoruz. Bu hem gecikmelere sebep oluyor hem de maliyetleri artırıyor" diye konuştu.

Projenin Erciyes Üniversitesi Astronomi Bölümü akademisyenlerinin önerisiyle gündeme geldiğini anlatan Palancıoğlu, "Yaptığımız çalışmalar neticesinde Erciyes Üniversitesi Astronomi Bölümü'ndeki hocalarımızın böyle bir teklifi oldu. Biz de değerlendirdik ve Türkiye'nin ilk yerli ve milli küp meteoroloji uydusunu geliştirmeye karar verdik" ifadelerini kullandı.

Çalışmaların henüz Ar-Ge aşamasında olduğunu vurgulayan Palancıoğlu, “Araştırmalar devam edecek, belli çalışmalar yapılacak. Bu çalışmalar olumlu neticelenirse uydu üretilecek ve inşallah uzaya gönderilecek. Elbette sadece fırlatılması önemli değil. Bu tür ilk çalışmalar son derece önemli" dedi.

Türkiye'nin son yıllarda havacılık ve uzay alanında önemli başarılara imza attığını belirten Palancıoğlu, "Ülkemizde havacılık ve uzay alanında yaşanan başarılar motivasyonu artırmış durumda. Güveni artırmış durumda. Herkes artık bir şeyler yapmanın peşinde. Biz de teknoloji atölyeleri kuruyoruz, Havacılık ve Uzay Bilimleri Lisemizi kuruyoruz. Bununla birlikte bu Ar-Ge çalışmasını yaparak havacılıkta farklı bir başarıya imza atmak istiyoruz" diye konuştu.

Erciyes Üniversitesi'nin daha önce önemli bir başarıya imza attığını hatırlatan Palancıoğlu, "TURKOVAC aşısı Erciyes Üniversitesi'nde geliştirildi. Bununla birlikte ilk meteoroloji uydusunun da Erciyes Üniversitesi ile iş birliği içerisinde Melikgazi Belediyemiz tarafından yapılması ve üretilmesi bizi son derece sevindirecek bir gelişme olacaktır" ifadelerini kullandı.

Melikgazi Belediye Meclisi'nin projeye maddi destek sağladığını belirten Palancıoğlu, "Meclis üyelerimizin desteğiyle belli bir maddi destek onaylandı. Yaklaşık 2,5 yıl sürecek bir Ar-Ge çalışmasını başlatmış olduk. Belediyeler aslında eğitimin her alanında, Ar-Ge'nin her alanında görev yapabilir. Çünkü belediyelerin sorumluluk alanları çok geniş. İklim değişikliği konusunda bakanlıklarımızın önemli çalışmaları var. Biz de geri dönüşüm, sıfır atık ve su kaynaklarının korunması gibi birçok alanda faaliyet yürütüyoruz. Meteoroloji ve hava değişiklikleriyle ilgili böyle bir Ar-Ge çalışması söz konusu olunca her türlü desteği vermek istedik" şeklinde konuştu.

Kayseri'nin havacılık ve uzay sanayisinde daha güçlü bir konuma gelmesini hedeflediklerini söyleyen Palancıoğlu, "Havacılık katma değeri yüksek üretimin yapıldığı bir alan. Kayseri'nin de Ankara, Eskişehir ve İstanbul'un yanında bu pastadan pay almasını istiyoruz. Bu nedenle Havacılık ve Uzay Bilimleri Lisemizi kurduk. Yapacağımız bu Ar-Ge çalışmasıyla Kayseri açısından önemli bir projeye imza atıyoruz" dedi.